Page 31 - Port of Hamburg | Port of Hamburg Magazine 1.2022
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            staff. “By acquiring especially good trucks with pow- erful engines, for example, we try to secure good working conditions for our roughly 85 drivers,” re- ports Glomb. “Equally important is appropriate remu- neration, which over the last ten years has risen by around 30 percent.”
In-company and vocational training for drivers are a further important aspect: “We voluntarily meet the costs for the five training modules required every five years for the extension of driving-licence validity.” As part of the system of premiums drafted by the for- warder, drivers are rewarded with 200 euros per month for working presciently and conserving ener- gy. To save fuel and protect the environment, Glomb has electronically limited the maximum speed of its trucks to 82 kilometres per hour. “Many welcome that because they find driving more relaxed with a less frequent need for overtaking manoeuvres,” re- ports Glomb.
When acquiring new vehicles, Glomb is also paying a great deal of attention to alternative fuels: “Originally, I was thinking primarily of LNG. Yet the current move-
ment of prices means that liquefied gas is currently no longer economic. Battery-electric propulsion sys- tems, however, are of interest for city centres and port tours – we are closely examining these just now.” ‘A handful of vehicles’ is one possibility. A few questions remain to be clarified, in respect of commercial viabil- ity, potential for loading, and subsidies.
Sigward Glomb jun.
CEO atGCD Glomb Containerdienst
Glomb also aims for another step forward, on the IT side: “We are thinking just now of software for the company that would entail a complete transforma- tion of all in-house IT and telematics,” says Glomb. “Yet this is like open-heart surgery, needing to be well planned.” As logistics people are aware, digi- talization offers both tremendous opportunities, and challenges. There’s only one option in the last resort, as Franz Kafka realized: ‘Paths are made by walking.’ ■ Claudia Behrend
CONTAINER WORLDS ■
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Was Deutschland braucht,
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Als eines der führenden europäischen Logistikunternehmen bringen wir Waren und Güter in Bewegung – und die Transport-
ströme in Fluss. Mit Verantwortung. Mit Verlässlichkeit. Und mit Nähe zu unseren Kunden. Als logistischer Knotenpunkt und
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 Und mit Nähe zu unseren Kunden. Als logistischer Knotenpunkt und Teil in Bewegung – und die Transportströme in Fluss. Mit Verantwortung. Mi
infrastruktur sorgen wir auch in schwierigen Zeiten für Stabilität in Deutschland. Wir sind
Und mit Nähe zu unseren Kunden. Als logistischer Knotenpunkt und Teil der Versorgungs-
Bindeglied zwischen lokalen und globalen Märkten sowie der Logistik von heute und morgen.
infrastruktur sorgen wir auch in schwierigen Zeiten für Stabilität in Deutschland. Wir sind Port of Hamburg Magazine | June 2022 | 31
Denn: Die HHLA ist das Tor zur Zukunft.
Bindeglied zwischen lokalen und globalen Märkten sowie der Logistik von heute und morgen.
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der Versorgungs- t Verlässlichkeit.
© Glomb
Denn: Die HHLA ist das Tor zur Zukunft










































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