Page 9 - Port of Hamburg | Port of Hamburg Magazine 1.2023
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            Hansaport does not publish precise throughput to- tals. However, its CEO reveals this much: “Last year we were the incoming total was aImost 15 million tons. After the latest projection, this year we antici- pate somewhat greater throughput tonnage. As I said, we are operating to the limits of our terminal’s capacity.“
FIRST LARGE GERMAN HYDROGEN IMPORT TERMINAL IN HAMBURG
With the requirement for hydrogen in Germany far outstripping domestic production capacities, con- struction of the infrastructure required for importing, distributing and using it is now imperative. Hamburg is set to be one of the first ports worldwide to offer such infrastructure for importing hydrogen.
In November last year, Air Products and Mabanaft, a leading independent, integrated energy company with its roots in Hamburg, were able to announce some good news. Germany’s first large import terminal for green hydrogen is to be built at the Port of Hamburg terminal of Mabanaft’s Oiltanking Deutsch-land tank
storage offshoot. The aim will be to make an important contribution to supplying the Federal Republic with precious gas, probably from 2026 onwards.
The project reacts to the growing demand for clean energy, aiming to achieve climate targets; and on the other hand, to the need to achieve a broader spread of energy sources in future. Heavy investments are in- volved, totalling around 500 million euros for the first stage – for details, see page 28.
PORT OF HAMBURG MAGAZINE 1/23 GATEWAY HAMBURG
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  Recycling is leading
topic in Strategy
2030
Ben Thurnwald, CEO Hansaport
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Als eines der führenden europäischen Logistikunternehmen bringen wir Waren und Güter in Bewegung – und die Transport-
ströme in Fluss. Mit Verantwortung. Mit Verlässlichkeit. Und mit Nähe zu unseren Kunden. Als logistischer Knotenpunkt und
Teil der Versorgungsinfrastruktur sorgen wir auch in schwierigen Zeiten für Stabilität in Deutschland. Wir sind Bindeglied
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Als eines der führenden europäischen Logistikunternehmen bringen wir Waren und Güter
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in Bewegung – und die Transportströme in Fluss. Mit Verantwortung. Mit www.hhla.deAls#eiTnoesrZduerfZüuhrkeundnefnteuropäischenLogistikunternehmenbringenwi e
Und mit Nähe zu unseren Kunden. Als logistischer Knotenpunkt und Teil in Bewegung – und die Transportströme in Fluss. Mit Verantwortung. M
infrastruktur sorgen wir auch in schwierigen Zeiten für Stabilität in Deutschland. Wir sind
Und mit Nähe zu unseren Kunden. Als logistischer Knotenpunkt und Teil der Versorgungs-
Bindeglied zwischen lokalen und globalen Märkten sowie der Logistik von heute und morgen. infrastruktur sorgen wir auch in schwierigen Zeiten für Stabilität in Deutschland. Wir sind
Denn: Die HHLA ist das Tor zur Zukunft.
Bindeglied zwischen lokalen und globalen Märkten sowie der Logistik von heute und morgen.





















































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